fredag 28 september 2012

TV i Fiberstadens nät?

http://fiberstaden.se
2004 drogs fibern in i min mors hus på Sandvalla i Hudiksvall. Man skulle få internet, telefon & TV. Allt skulle fungera. Min mor beställde telefon men gick snart tillbaka (till koppar) för man kunde nämligen inte använda de gamla telefonerna med den leverantören som då fanns. TV har aldrig ens varit tal om att det skulle fungera. Det har alltid varit någon annans problem.

I våras började jag kolla att koppla över TV'n på fibern. Efter många om och men fick jag kontakt med kabel-TV leverantören som skulle kunna leverera. Det resulterade i att de försökte sälja på ett parabol abonemang istället. Jag rådde min mor att säga upp kabel-TV abonemanget för man kunde knappt se på något ändå. Kabel-TV nätet är nu så dåligt att man på sista årsmötet diskuterade att renovera anläggningen.

Igår såg jag att grannen (bilden ovan) håller på att sätta upp en ny parabol. Detta borde vara totalt onödigt om man kunde få TV'n att funka över fibernätet. Men det är väl för mycket att hoppas på då man inte lyckats med detta på 8 år hittills.
 
Skall återkomma med mer info om något händer.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar