måndag 6 augusti 2012

Hällesjö vill kommunicera mera

Passerade U-M på väg till Hällesjö

Tittade in på ICA i Gällö

http://www.hallesjo.se
Ett drygt 40 tal hade lockats in från det fina vädret och lyssnade på mig igår på församlingshemmet. Det verkar finnas en stor vilja att byta telekablar. Den stora frågan var hur fort det kan gå. Vi enades att två år är nog max innan de nya kablar skall vara inne i alla hus.

Kyrkan med annorlunda form

Blommor på kyrkgruset

Mina barn fotade och lekte med katten medans jag pratade. De har hört mig tillräckligt hemma.



Den fina stapeln
Passerade Gimån på vägen hem. Tror jag såg storöringen hoppa.

Turing skall man nog leta guldet nere på Bursnäs om man får tro bilden.

1 kommentar:

  1. Fiber i hemmen är bra. Har ju funnits på borden i många år till filmjölken men nu ska den också finnas i jorden.
    Priset är ju alltid av intresse, inte minst för mig som har fritidshus i Värviken i Revsundstrakten. Är där 8-9 veckor per år men eftersom annan uppkoppling bara fungerar med snigelns hastighet nappar jag gärna på fiber i ledningarna.

    SvaraRadera